W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi, wnioski i petycje obywateli

Od 25 maja 2018 r. na terytorium wszystkich krajów Unii Europejskiej rozpoczęło się stosowanie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO), które reguluje zasady przetwarzania danych osobowych.

Przedstawiamy następującą informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych w związkuz rozpatrywaniem skarg, wniosków, petycji, listów i pism składanych przez osoby fizyczne i inne podmioty, zwanej dalej „korespondencją wpływającą” do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM).

Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Aleje Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa adres e-mail: AD@kprm.gov.pl.

Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: Inspektor Ochrony Danych, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Aleje Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa, adres e-mail: IOD@kprm.gov.pl.

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrywania i załatwiania korespondencji wpływającej do KPRM a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny spoczywający na administratorze danych osobowych, który wynika z przepisów o postępowaniu administracyjnym i petycjach, a także wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres rozpatrywania i załatwienia korespondencji wpływającej oraz po ich załatwieniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją ich niepodania może być nierozpatrzenie korespondencji wpływającej.

Źródła danych

Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od osoby, której dane dotyczą lub od innych osób fizycznych albo innych podmiotów składających korespondencję wpływającą do KPRM.

Kategorie odnośnych danych

Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą korespondencję wpływającą do KPRM.

Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora danych osobowych:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania,
  • ograniczenia ich przetwarzania,
  • usunięcia,
  • przeniesienia danych do innego administratora danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu.

Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych osobowych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. 

Rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji oraz listów kierowanych do Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Uprzejmie informujemy, że do rozpatrywania skarg, wniosków, petycji oraz listów kierowanych do Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wyznaczony jest Departament Wniosków, Petycji i Skarg.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).

Szczegółowe informacje o petycjach znajdą Państwo w odrębnej zakładce dotyczącej petycji (https://www.gov.pl/web/premier/petycje).

Jak składać skargi, wnioski:

Skargi i wnioski można składać :

  • pisemnie na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15) przy al. J. Ch. Szucha 14;
  • pocztą elektroniczną na adres kontakt@kprm.gov.pl;
  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na adres: /eKPRM/SkrytkaESP;
  • faksem pod nr +48 22 695 82 04;
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Departamentu Wniosków, Petycji i Skarg.

KONTAKT

Infolinia dla Obywatela

tel. 222 500 151

Czynna w dni robocze
w godzinach 8:15-16:15

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg, wniosków, petycji i innych wystąpień obywatelskich odbywają się przy ul. J. Ch. Szucha 14 w każdą środę w godzinach 12:00 - 17:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).

Kontakt z członkami kierownictwa Departamentu Wniosków, Petycji i Skarg możliwy jest w każdą środę (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny pod numerem telefonu 222 500 151.

Przy przygotowywaniu skargi lub wniosku możecie Państwo skorzystać z poniżej zamieszczonego formularza skargi/wniosku.

Skarga może dotyczyć w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności, przewlekłego lub biurokratycznego prowadzenia spraw.

Wnioski mogą dotyczyć m.in. ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania danego urzędu, wzmocnienia praworządności, zapobiegania nadużyciom.

Przy składaniu skarg, wniosków i petycji prosimy pamiętać, że urzędy administracji publicznej przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości. W przypadku wątpliwości, czy do załatwienia Państwa sprawy właściwy jest Prezes Rady Ministrów, prosimy nawiązać kontakt telefoniczny z Infolinią dla obywatela tel. 222 500 151.

UWAGA:

Gdyby Państwo zamierzali przesłać skargę lub wniosek w innej formie niż powyższe formularze, należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres  wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu mogą być pozostawione bez rozpoznania. Zasada ta dotyczy również innych sygnałów obywatelskich wpływających do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Jeżeli uznają Państwo za uzasadnione, w kierowanej do Kancelarii korespondencji można zastrzec, że zawarte w pismach dane osobowe nie powinny być przekazywane innym organom administracji.

Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, skarga może pozostać bez odpowiedzi, jeśli:

  • była już rozpatrzona
  • w wyniku rozpatrzenia uznano ją za bezzasadną,
  • bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę,
  • w ponowieniu skargi nie wskazano nowych okoliczności.

Materiały

Formularz zgłoszeniowy skargi lub wniosku
Formularz​_zgłoszeniowy​_skargi​_lub​_wniosku.docx 0.05MB

Informacja o dostępności Kancelarii Prezesa Rady Ministrów dla osób z niepełnosprawnościami

Jesteś osobą z niepełnosprawnością? Zapoznaj się z informacjami o dostęponości Kancelarii dla osób z niepełnosprawnościami.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.08.2020 14:44 Beata Żmijewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi, wnioski i petycje obywateli 47.0 09.05.2024 16:02 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 46.0 03.04.2024 15:19 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 45.0 03.04.2024 08:23 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 44.0 28.03.2024 15:25 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 43.0 28.03.2024 14:28 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 42.0 21.03.2024 09:15 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 41.0 21.03.2024 09:13 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 40.0 23.02.2024 15:03 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 39.0 05.02.2024 15:36 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 38.0 23.10.2023 05:53 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 37.0 23.10.2023 05:53 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 36.0 28.07.2023 11:37 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 35.0 10.07.2023 07:18 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 34.0 03.07.2023 14:51 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 33.0 04.05.2023 08:19 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 32.0 13.02.2023 06:39 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 31.0 03.11.2022 14:05 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 30.0 08.08.2022 09:55 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 29.0 28.06.2022 08:17 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 28.0 28.06.2022 07:47 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 27.0 28.06.2022 07:45 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 26.0 28.04.2022 14:32 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 25.0 23.02.2022 09:45 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 24.0 10.11.2021 10:00 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 23.0 15.09.2021 16:18 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 22.0 15.09.2021 15:43 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 21.0 15.09.2021 15:37 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 20.0 27.07.2021 09:08 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 19.0 27.07.2021 09:07 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 18.0 12.05.2021 12:59 Marta Matejak
Skargi, wnioski i petycje obywateli 17.0 19.02.2021 13:38 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 16.0 18.02.2021 13:19 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 15.0 18.02.2021 11:11 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 14.0 26.11.2020 11:00 Adam Nowakowski
Skargi, wnioski i petycje obywateli 13.0 18.11.2020 11:28 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 12.0 06.11.2020 14:58 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 11.0 26.10.2020 13:09 Anna Chełchowska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 10.0 20.10.2020 12:48 Beata Żmijewska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 9.0 20.10.2020 11:55 Beata Żmijewska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 8.0 19.10.2020 11:34 Joanna Bronka
Skargi, wnioski i petycje obywateli 7.0 09.10.2020 11:54 Adam Nowakowski
Skargi, wnioski i petycje obywateli 6.0 09.10.2020 11:52 Adam Nowakowski
Skargi, wnioski i petycje obywateli 5.0 09.10.2020 11:39 Adam Nowakowski
Skargi, wnioski i petycje obywateli 4.0 20.08.2020 15:20 Beata Żmijewska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 3.0 20.08.2020 15:13 Beata Żmijewska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 2.0 20.08.2020 15:04 Beata Żmijewska
Skargi, wnioski i petycje obywateli 1.0 20.08.2020 14:44 Beata Żmijewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}